HATÁRTALANUL! PROGRAM 2017. ÉVI NYÍLT PÁLYÁZAT

bataszek 2017.10.09, 00:00

Nagy szerencse érte az idei tanév elején a 7. évfolyamot: a „Határtalan” program pályázatát megnyerve 4 napos szerbiai kiránduláson vehettünk részt.

Szeptember 19-én reggel 6 órakor izgatottan toporogtunk az iskola előtt: 40 diák ( a 6.a, 7.a, 7.b, 7.c osztályból) és 4 kísérő tanár. A tompai határátkelőnél röpke egyórás várakozás után átjutva haladtunk első állomásunk felé, Újvidékre, azaz Novi Sadra. Délben már a péterváradi erőd történelmét tanulmányoztuk, ahol azt is megtudhattuk, hogy a vár óratornyának érdekessége az, hogy a kis- és nagymutató működését itt felcserélték. A Duna hídján átsétálva megnéztük Újvidék belvárosának főterén a bátaszékire nagyon hasonlító katolikus templomot. A buszhoz visszatérve már indultunk is szállásunkra, amely Székelykevén volt. Másnap Nándorfehérvárra, azaz Belgrádba mentünk, ahol szintén a várat barangoltuk be. A vár területén rengeteg I. és II. világháborús harci eszközt láthattunk. A vár tetejéről gyönyörű kilátás nyílt a Száva torkolatára és az egész fővárosra. Visszatérve Székelykevére az ottani tájházban ismerkedtünk a falu történelmével. Harmadik nap a delibláti homokdűnéket látogattuk meg, majd délután a szendrői vár volt a következő megállónk. A felújított belső várban felkapaszkodtunk a várfalakra, tériszonyunkat legyőzve csodáltuk a XV. század építészetét. Következett Versec, ahol a kitartó eső és az erős szél dacára felmásztunk a vár egyetlen megmaradt őrtornyához. Az utolsó napon Zentára látogattunk, ahol megnéztük a zentai csata emlékművét, majd egy kicsit sétáltunk a Tisza partján is. Következő megállónk Palics volt, ahol a tó partján álló szecessziós épületekben gyönyörködhettünk. Aztán következett kirándulásunk utolsó állomása: Szabadka, ahol a főtéren körbesétáltuk a szép városházát. Ezzel búcsúztunk Szerbiától, a Délvidéktől. A határon eltöltött egy órát rövidítette egy Délvidék-totó, melyben tesztelhettük emlékezőképességünket és figyelmünket az elmúlt 4 nap történéseiről.

Köszönjük a szervezőknek, pályázatíróknak ezeket az élményeket!