Testületi ülés 2017. július 13.

cikador 2017.07.14, 09:57

A rendkívüli testületi ülésen a város vezetése 12 napirendi pontot tárgyalt. Mivel bevételkiesés várható a 2016. évi adóbevételek és a 2017. évi befizetések csökkenése miatt, ezért elhalasztják a Garay utcai parkoló fejlesztését, illetve átcsoportosításokból kompenzálják majd a hiányt.

Az elmúlt időszakban három pályázat került eredményes elbírálásra, így a TOP-3.2.1-15 számú „Tanuszoda energetikai korszerűsítése Bátaszéken” nevű pályázat, mely miatt szabálymódosításra került sor, ami július 15- től lép hatályba. A TOP-1.1.3-15 számú „Agrárlogisztikai központ kialakítása Bátaszéken” pályázat előkészítéséhez forrást biztosítanak. Ez a pályázat terheli az önkormányzat költségvetését, melynek feladatait, építését, eszközbeszerzését külön testületi ülésen fogják megtárgyalni. A legnagyobb projekt az alapstruktúra és agrárlogisztika kialakítása lesz. A projektnek legalább 5 évig működőképesnek kell lenni és nem lehet plusz költsége. Informatikai eszközök beszerzésére elnyert pályázatra egy bátaszéki vállalkozóval köt szerződést az önkormányzat, melynek összege 3.150 000 forint.

A Tolna Megyei Polgárőr Szervezetek Szövetsége támogatási kérelmét elfogadták és 50.000 forinttal támogatják a Dunaföldváron megrendezésre kerülő XVII. Tolna Megyei Polgárőr Találkozót. Határoztak a Bátaszéki Önkormányzati Tűzoltó Köztestület részére rendkívüli önkormányzati támogatás átadásáról, melynek összege 2.357.000 forint vissza nem térítendő támogatás működési költségekre. Ezt a Belügyminisztérium BMÖGF/87-20/2017. számon önkormányzatok rendkívüli támogatása keretében kiadott támogatói okirat alapján kapták.

Az energiahatékonyságról szóló törvény új kötelezettségként írja elő a közintézmények számára, hogy ötévente energia- megtakarítási intézkedési tervet készítsenek. Az intézkedési terv célja a közintézmények energiafelhasználásának optimalizálása. Tíz közintézmény energia- megtakarítási intézkedési tervének elkészítésével Solti János gépészmérnököt bízta meg Bátaszék Város Önkormányzata.